Menerusi laman Instagram nya, penyanyi Nourul Depp meluahkan rasa terkilan nya apabila dia ditengking oleh seorang anggota polis yang bertugas di Lapangan Terbang Antarabangsa Kuala Lumpur (KLIA) baru-baru ini.

Terkejut Ditengking Polis 

Insiden tersebut berlaku ketika dia ingin menghantar bapa dan ibu mertua nya pulang ke Perancis menaiki pesawat di KLIA. Ketika itu, dia sememangnya akur pada arahan kepatuhan Standard Operasi Prosedur (SOP) yang hanya membenarkan seorang wakil. Namun, dia terkejut dengan tindakan polis tersebut yang kononnya memperlihatkan Nourul seolah-olah tidak patuh pada undang-undang.

Nourul Kesal

Kongsinya lagi, dia berasa kesal kerana tindakan seumpama itu tidak seharusnya berlaku apatah lagi boleh mencalarkan imej Malaysia yang kaya dengan budi bahasa. Biarpun begitu, pelantun Dan Kini itu, sempat bergambar bersama anggota polis yang lain di KLIA yang mana baginya lebih berwibawa dan menjaga tatatertib.

View this post on Instagram

Dalam kemelut dalam video kami semalam masa hantaq mamy papy balik: . Kami akan huraikan dalam video nanti. . Tak semua depa lagu tu. Faham depa juga manusia. Depa bertugas dmei negara demi kita semua. Kami cukup respect semua anggota beruniform . Cik farina ni [email protected] pasaipa incharge dia lagu tu. Lepas dah mamy oapy berlepas, kami nak pi balik oarking kat prking C depa tak habih lagi bertugas dan cik farina dan teman nya mintak bergambaq . Kami kata idea yang baik sebab kami nak habaq : semua manusia tak sama tahap kesopanan dan juga kesedaran sivik . Ada RAMAI yang sopan. Hanya satu dua yang tak boleh handle stress. Ya depa manusia juga. Kita semua faham . Satu nak mohon jangan banding2 kan orang ada nama atau orang biasa. Semua lyak dilayan sama rata. Sopan tu untuk semua. Bukan orang2 tertentu saja . Semalam kami jadi terkedu sebab takdan bukak mulut dah tengking. Takpalah kami faham. Undang2 kena ikut . Dah dia tengking, dia keluaq dari situ. Cik Farina ni lah yang explain semua elok2 . Dari awai kami sampai nampak kami berempat pakai mask, dari jauh dia senyum. Cakap elok. Mintak tiket flight. . Tiba tiba yang incharge tu potong… kami terkejut😳😳😳😳 . Stress. Semua stress. Takdak sapa boleh kawai pendamic ni . Hanya Allah taala boleh hapuskan Virus ni. Kita kena usaha jaga diri. Tu lh orang kata toksah dok baca sangat benda menakut nakutkan. Buat kuta jadi tak tentu arah! Terjejas qeja!

A post shared by N O U R U L (@nouruldepp) on

Dalam kesempatan yang sama, bagi mengelakkan kekeliruan bagi kebenaran merentas negara, menurut Nourul mana-mana pelancong yang sebelum ini berada di Malaysia dibenarkan untuk pulang ke negara masing-masing setelah mempunyai tiket penerbangan termasuklah buat ibu dan bapa mertuanya.

IKLAN
Like
Love
Haha
Wow
Sad
Angry