Bagaikan selebriti! Siapa sangka anak keempat pasangan Datuk Seri Aliff Syukri dan Datin Seri Shahida, Yusoff Al-Qardawi yang baru sahaja dilahirkan pada Ahad lalu menerima populariti secara mendadak.

Malah hasil tinjauan kami mendapati, akaun Instagram yang baru sahaja diwujudkan untuk anaknya itu telah mencapai lebih dari 100 ribu pengikut. Ini sekali gus mengalahkan populariti anak Datuk Seri Siti Nurhaliza, Siti Aafiyah Mohd Khalid.

Ibu Aliff Sediakan Juadah Khas Untuk Shahida

Dalam perkembangan lain, ibu kepada Aliff iaitu Rozita Ibrahim dikhabarkan telah menyediakan juadah khas untuk Shahida.

View this post on Instagram

Semalam sy sibuk sgt balik ofc dekat maghrib terus masak 3 resepi sekali utk menantu sy.. Nasib baik ada ayam kampung tu yg dibekalkan utk ida mkn di hospital atau stok spnjang sy xdpt nk jaga dia dlm 3 hari nanti..esok sy update lagi menu berpantang..(asam jawa jgn lupa letak byk kebaikan drnya bantu luka sembuh dn xbagi gila meroyan dan pening masa dlm pantang) . Mudahan Allah izinkan ini bermenafaat pd wanita2 lain jaga diri lepas bersalin.. . Kali ni " Masak rendang berpantang " .kurus sihat dn segarkan badan wanita lepas bersalin . Tp shhhhhh plez Abaikan muka bonda kali ni ..macam Mak limah pulak.. . .bahan2 masak rendang berpantang.. Bahan2nya ialah Ayam kampung (rebus) Buah keras Bawang putih Serai Bawamg besar Lada hitam Kunyit Ketumbar putih Garam..pati ayam kalau nak letak Blend kesemua bahan ..masuk dlm rebusan ayam dan masak kan di atas api sehingga kering..(ayam kampung sgt bagus dn organik) #resepiberpantangbondarozita #resepiberpantang #dapurbonda

A post shared by ROZITA JRM OFFICIAL (@bondarozitaibrahim) on

IKLAN

Malah tatkala menerima khabar gembira mengenai kelahiran cucunya, Rozita menerusi Instagram nya telah memuat naik beberapa video mengenai persediaan juadah berpantang khas untuk menantunya itu.

Dedah Sikap Sebenar Shahida

Menerusi Instagram nya juga, Rozita dilihat telah mendedahkan sikap sebenar Shahida yang selama ini tidak diketahui umum. Dia menyifatkan menantunya itu adalah seorang wanita dan isteri yang baik untuk Aliff.

“Bagaimana Ida menjadi menantu saya? Saya uji dia semasa dia menjadi staf saya lagi..”

Malah Rozita juga telah mendedahkan sebelum Shahida menjadi menantunya, dia terlebih dahulu memerhatikan sikap sebenar isteri usahawan itu yang menambat hati mereka sekeluarga.

View this post on Instagram

Bagaimana Ida menjadi menantu sy..?..Sy uji dia semasa dia mejadi staf sy lagi . Masa interview staff HR bagitahu dia ni adalah model syampoo yg terkenal..(sy x kenal artis sgt ) sy agak tekejut kerana seorg model yg income byk blh bekerja sbgai CS..?? . Disini sy akui sy tidak mahu org yg dlm dunia glamer jadi ahli keluarga sy.. !! Tetapi sy xprajudis.. sy sentiasa memerhatikan dia sbb sy melihat akhlaknya seindah rupa parasnya yg cantik ..sgt baik.. . Dia x sombong dn x kekok mengangkat kotak dn menyapu sampah walaupun dia seorg model yg terkenal.. ini sgt mengejutkn sy.. . Sy risik dn intai setiap kli waktu solat.. dia akan berhenti utk solat.. dn sewaktu berenang di kolam renang dia tetap menjaga auratnya..Masa baru kerja setiap hari peminat2 lelakinya hantar bunga..kasi jam mahal ..Ida bukan murah dn senang nak dapatkan..Bila kri ngorat dia pun xnak..woww hebat budak ni.. . Sepanjang sy melihatkn anak sy sukakan dia.. dn sy masih menguji sejauh mana kekuatan anak sy dn kekuatan jiwa Ida adakah memilih anak sy adakah sebab harta..Bila sy bagi zakat pd fakir mskin ida sebagai staf pling suka bantu uruskan ..Sy simpan dihati " nak sgt budak ni.."..Yg pinang dia ialah abg ady dn kak yatienya.. . Kri mmg hensem dn ramai peminat tp bab dosa besar dia xkan buat sy puji kri bab ni..Nk kawin pun dia serahkan pd sy ..Bila dia kata nak ida..Sy kata xpayah lama.. kawin je terus..Mak yakin kri pandai urua perkahwinan sbb dia jaga anak2 sy waktu sy kerja masa miskin.. . Kri ni bab baiknya lah ya..puasa xpernah tinggal sehari pun..xmerokok dn sayang sy sgt2 (sampai nama ank dia pun dia nak sy kasi nama semuanya)..sy akui susah hati didik kri ..!!Ms dia remaja bini org , mak cik2 suka dn sayang dia..utk elak zina Ida terbaik utk sy..antara lain sy x melihat Ida seperti gadis lain yg tergedik2 utk mengoda org kaya .. ciri2 murni pada Ida ini mmg menjadi idaman sy..(Sy sgt memilih nasab ).. . 1 paling sy xlupa.. pd awal perkahwinannya.. dia menjaga arwah ayah sy sakit sama2 dgn sy ..dia sayang anak2 sy yg msih kecik2 dan begitu bersemangat xmengeluh walaupun baru berkahwin . cuba bayangkan dihati anda adakah Ida ini patut sy sia2kn di dalam keluarga sy…??

A post shared by ROZITA JRM OFFICIAL (@bondarozitaibrahim) on

Tahniah diucapkan buat Aliff sekeluarga dari murai.my!

IKLAN
Like
Love
Haha
Wow
Sad
Angry