Berikutan dakwaan dia dikatakan dilihat dalam keadaan mabuk di luar sebuah pusat hiburan bersama-sama Alif Aziz baru-baru ini, pelakon Oktovia Manrose membuat kenyataan rasmi di Instagram storiesnya.

https://www.instagram.com/p/Bt8TXe0g2eH/

Buktikan Jika Saya Mabuk

Oktovia atau nama sebenarnya Wan Shamira Puteri Octavia berkata, dia terkejut membaca kenyataan dari isteri Aliff Aziz, Bella Astillah yang percaya denga kata-kata pihak ketiga di Instagram yang menuduh dirinya ada hubungan istimewa dengan Aliff dan pernah mabuk bersama-saam di kelab. Ikuti penjelasan Oktovia ini.

IKLAN

“Apa yang membuktikan saya mabuk? Mulut manusia memang busuk tak pernah nak kalah, satu cawan air langsung tak pegang. Padahal orang yang sibuk jaga tepi kain orang ni lah yang dah mabuk tapi sibuk mengata pasal orang! Dan lagi satu, kami bukan berdua saja yang ada untuk mengelakkan difitnah. Saya tak suka orang buat tambah-tambah cerita macam ni.”- katanya

Oktovia turut menegaskan bahawa dia tidak ada apa-apa hubungan istimewa dengan Aliff dan berharap Bella mengemukan bukti yang kukuh terhadap tuduhan ini.

“Jaga sikit muka! Aliff dengan saya sebagai kawan dan tiada apa-apa serius antara kami. Tolong bagi bukti pada jika saya mabuk! Tolong semua, dan kepada Bella Astilah, saya tak suka awak kecoh tunjuk orang yang saya mabuk teruk tanpa bukti. Tolong jaga airmuka ayah saya. ” tambahnya lagi

Nampaknya penjelasan yang dikeluarkan oleh Oktovia ini mendapat reaksi kurang senang dari Bella. Menurut Bella, dia mempunyai 3 buah video untuk membuktikan kelakuan tidak senonoh Oktovia.

Walaubagaimanapun, Oktovia menolak sekeras-kerasnya dengan ugutan video tersebut dan mencabar Bella supaya kongsikan video tersebut kepadanya.

“Hey muncul lah perempuan yang kecoh pasal benda ni please, macam bodoh aku layan kau dalam club tapi kau fake, aku tak mabuk la weh! Kesian kau kan sebab reka cerita sendiri tapi bukti tiada, kalau aku mabuk bagi video itu sekarang! Kepada Bella jangan berfikiran cetek sangat dan aibkan orang. Cukuplah dari dulu aibkan suami. Sayang suami tapi buat macam ni. Apa nasib suami ni yang cuba untuk berubah tapi tapi tetap dipersalahkan dengan benda yang tak betul. Apa jenis isterilah ni, sila kongsikan video itu kepada saya. “

Kontroversi Aliff Aziz & Bella Astillah Bukan Pertama Kali 

Kes seumpama ini bukanlah kali pertama yang berlaku kepada pasangan Aliff dan Bella. 2 tahun yang lalu media melaporkan Aliff pernah dikaitkan dengan pelakon Afifah Nasir sehingga menyebabkan berlakunya pertengkaran kecil antara suami isteri ini. Susulan dari hal itu, Aliff ditahan polis atas kesalahan membelasah isterinya.

Pasangan Aliff dan Bella mendirikan rumah tangga pada September 2016  dan sehingga kini mereka dikurniakan seorang anak lelaki iaitu Mohamad Ayden Adrean.