Baru-baru ini, tular di media sosial mengenai usahawan kosmetik terkenal, Dato Seri Aliff Syukri Kamaruzzaman dimana ketika itu video dia merotan anaknya mendapat kritikan hebat daripada netizen.

JKM Jalankan Siasatan 

View this post on Instagram

jaga anak awak dulu x payah sebuk hal anak saya.. . . saya ni mmg lah mulut laser kuat membebel tapi saya ni x bodoh tau sy syg anak sy sendiri…sy buat mesti ada sebab…jaga anak perempuan zaman skrg kena lebih takut tngok keadaan semasa……dalam mendidik anak saya ada cara saya..kadang2 pelik la org yg sibuk cara kita didik anak…saya ni dah la jahil…jahat…..bukan orang baik,sekolah pun bodoh…takkan saya nak anak saya ikut perangai buruk saya….saya nak anak yg terbaik.. . klau lah korang nak tau mak saya jauh lebih garang… Dulu mak saya ni pukul sgn getah paip, pijak,lepang, semua ckup pakej… sbb tu sy jadi sampai hari ni menghargai erti kehidupan… orang2 dulu ni mmg didik anak ada cara mereka,saya pilih didik anak cara lama,yg nak ikut zaman terpulang la…..sebab esok2 kalau anak saya tak elok saya juga yg dipersalahkan bukan korang..😅 sila komen dibawah pandangan korang jaga anak pulak…

A post shared by Ohabangkosmetik (@aliffsyukriterlajaklaris) on

IKLAN

Susulan daripada itu, terdapat sesetengah pihak yang telah melaporkan kepada pihak polis sehingga membuatkan Jabatan Kebajikan Masyarakat (JKM) menjalankan siasatan ke atas Aliff. Biarpun Aliff sudah menjelaskan kepada umum perbuatannya itu namun isu tersebut masih hangat diperkatakan.

Jadi Topik Berita 

Ini termasuklah mengenai kes tersebut menjadi topik berita sebuah stesen televisyen tempatan dimana memperlihatkan Timbalan Perdana Menteri yang juga Menteri Pembangunan Wanita Keluarga dan Masyarakat, Datuk Seri Wan Azizah Wan Ismail turut terpanggil memberi kenyataan mengenai isu tersebut.

IKLAN

Menurut Wan Azizah, kes tersebut telah pun disiasat dan mendapati tiada unsur ‘dera’ seperti yang diperkatakan. Biarpun begitu, anak usahawan tersebut tetap dirujuk kepada pihak hospital bagi siasatan lanjut. Ekoran daripada berita tersebut, Aliff memuat naik sebuah video dimana dia berasa sedih dan turut menangis kerana isu tersebut yang seperti sengaja disensasikan. Malah menurut usahawan itu, niatnya hanyalah mahukan anaknya itu menjadi yang terbaik dan bukanlah sebaliknya. Rata-rata pengikutnya turut memberi nasihat agar kes tersebut menjadi pengajaran yang terbaik buatnya.