Baru-baru, terdapat satu perkhabaran sedih yang mana anak kepada seniwati Fauziah Nawi yang juga seorang pengarah drama, Pitt Hanif meninggal dunia dipercayai akibat lepas selepas bot yang dinaikinya tenggelam di Sungai Jelai Lipis.

Sempat Menangkap Seekor Ikan Kenerak 

Pemergian tersebut bukan sahaja begitu dirasai Fauziah, malah isteri kepada Pitt iaitu Farah Ahmad turut terkesan apatah lagi Allahyarham sempat menangkap seekor ikan kenerak untuk dibawa pulang ke rumah. Perkara itu didedahkan Farah menerusi laman Instagramnya. Jelas pelakon itu, sebelum arwah suaminya meninggal dia sempat berseloroh bersama rakannya untuk memberi ikan tersebut kepada Farah untuk dimasak sebagai gulai tempoyak. Namun hasrat tersebut tidak kesampaian, kerana arwah Pitt terlebih dahulu menghadap Ilahi.

Berjaya Laksanakan Permintaan Terakhir Allahyarham 

Biarpun begitu, pelakon itu tetap menguatkan dirinya untuk memasak ikan tersebut seperti permintaan terakhir suaminya. Menurut Farah dia berjaya menyiapkan hidangan istimewa hasil daripada tangkapan ikan kenerak arwah suaminya itu untuk dinikmati seisi keluarga. Malah dia turut menyajikan gulai asam pedas buat Fauziah memandangkan ibu mertuanya itu tidak makan gulai tempoyak.

View this post on Instagram

Kenapa En Firdaus Xpercaya ker? Farah berjaya masak ikan KENERAK yang awak last mancing sebelum hari kejadian.Aiman dah tunaikan hasrat awak. Di hari kejadian Ketika sampai Sham kawan Pitt yang selamat bgth Pitt ada simpan ikan nak bawak KL suruh Farah masak. 28hb Aiman kawan Pitt yg sewakan boat whatsapp. Dia punya minta Maaf x dpt jaga keselamatan Arwah sb sepatutnya dia pergi sama tapi dia demam. Aiman text, sehari sebelum Arwah xde Arwah ada dapat ikan, hajat dia nak bawak balik suruh akak masak. Arwah cakap “ Kerinting aku terror masak la man. Apa masakan pun kerinting aku boleh masak lah man. Aku nak suruh kerinting masak tempoyak ikan ni Man kompom padu Man ! Allah… Awak, Farah tahu awak dah xde. Dan xde makna kalau Farah minta Maaf tp Farah tahu awak xpernah xmaafkan org selalu apa jadi awak sejenis xamik port. Yer lah lama Farah xmasak sejak awak our station dan Farah pun bz. Tapi Farah berjaya masak tp siang je x sb ikan tu besar sangat. Selalu dapat ikan awak siangkan siap2 tinggal masuk kuali jer hehhe yg ni Farah suruh abg aluze htr kedai suruh siangkan heheh. Farah masak gulai tempoyak dgn asam pedas sb mama awak xmakan tempoyak. So malam ni kenduri farah ada jemput kekawan mancing awak sekali utk mereka lepas rindu. Awak terima kasih tau selalu ingat kita. Kita Akan ingat kata2 awak En Firdaus Hensem ❤. #prayforpitthanif #tottiespoppies #iflife #pittfarah #part3

A post shared by Farah Ahmad (@ifarahahmad) on

Rata-rata pengikut dan kenalan mereka turut berasa sebak dengan perkongsian dari Farah selain mendoakan agar mereka seisi keluarga tabah dengan pemergian Allahyarham. Al-Fatihah buat Allahyarham Mohd Firdaus Bin Mohamad Hanif.