Satu khabar yang menyedihkan telah dikongsi oleh pelakon, Yana Samsudin apabila adik lelaki tunggalnya Muhammad Fahmi Harith Samsudin telah menghembuskan nafas terakhirnya petang semalam.

Yana Tak Sangka 

Menerusi perkongsian yang dibuat oleh Yana di laman Instagram nya, sebelum ini dia cuba untuk mengelak untuk baca berita-berita kematian kerana tidak dapat membayangkan jika perkara tersebut kepada dirinya apatah lagi kepada ahli keluarga.Namun, kejadian yang tidak disangka-sangka itu menimpa pada keluarganya.

“Innalillahwainalillahirojiun… lately ni bila baca berita orang meninggal dan ziarah orang meninggal.. rasa terlalu sayu.. sampai rasa nak elak pun ada sebab tak dapat bayangkan kalau terjadi kat diri sendiri. Hilang abang, hilang ayah hilang suami sekelip mata.Rupanyaa hari ni… 😢Aku kehilangan adik aku..”

Baru Bergelar Bapa 

View this post on Instagram

Innalillahwainalillahirojiun… lately ni bila baca berita orang meninggal dan ziarah orang meninggal.. rasa terlalu sayu.. sampai rasa nak elak pun ada sebab tak dapat bayangkan kalau terjadi kat diri sendiri. Hilang abang, hilang ayah hilang suami sekelip mata. . . Rupanyaa hari ni… 😢 Aku kehilangan adik aku.. Ya Allah .. macam mana nak ada kekuatan diri ni.. satu satunya lelaki dalam adik beradik, baru jadi ayah 37 hari….. . . Dik… ada bagitau Nana yang nak balik Yong peng minggu ni kan sebab nak sambut birthday sekali? Rupanya betul akak bawa ko balik dik… kejap lagi kita jumpa Nana dan Fattah , mak abah dan semua ya.. . . Dik.. akak halalkan segalanya dunia akhirat… Dik , ko seorang yang memudahkan urusan orang lain.. ada masalah diam.. takda masalah pun diam.. . . Tak da apa lagi akak boleh cakap , akak dah sakit kepala sakit mata menangis dari siang tadi.. akak terlalu sayang kan ko , tapi Allah lebih sayang kan ko dari segalanya… . . Ko pergi tanpa kata apa apa kepada kami.. Nana masih pantang kat Sarawak .. ko pergi tinggalkan dunia ni sorang sorang kat rumah tu dik… . . Ya Allah sedih akak dik .. tapi akak tengok di sebalik hikmah semua ni mudahnya kau pergi dik… . Semoga Allah ampun segala dosa dan mudah kan urusan di akhirat kelak… amin.. . . Mohon doakan Al-Fatihah buat arwah adik saya Muhammad Fahmi Harith Bin Samsudin. @fahmiharith #achikamie yang meninggal masa tidur .. . . Mohon jika ada salah silap arwah minta halal makan minum arwah. Kalau ada apa apa PM saya dan suami saya ya.. @fadzilzahari … yang benar -YS @mizznana88

A post shared by Yana Samsudin (@yanasamsudin) on

Lebih menyedihkan, Yana turut menyatakan bahawa adiknya baru ingin merasa nikmat sebagai seorang bapa selepas isterinya melahirkan cahaya mata pertama meraka 37 hari yang lalu.

IKLAN

“Macam mana nak ada kekuatan diri ini, satu-satunya lelaki dalam adik beradik, baru sahaja jadi ayah 37 hari,”

View this post on Instagram

4 March 2020 : Assalamualaikum WBT… Innalillahi wainna ila hirojiun.. Al Fatihah buat allahyarham adik saya: Muhammad Fahmi Harith Bin Samsudin (7/3/1990-3/3/2020) . . Beliau telah kembali ke rahmatullah semalam 03 Mac 2020. Buat yang mengenali arwah dan ingin bertemu dan menyolatkannya arwah akan berada di Bahagian Forensik Hospital Klang Tengku Ampuan Rahimah di antara jam 10.30am – 11.30am. . . Seterusnya arwah akan di bawa ke tempat kelahirannya di Yong Peng Johor di no 25 Jalan Kota Impian 3, Taman Kota Impian 3, 83700 Yong Peng Johor seterusnya di kebumikan di Tanah Perkuburan Islam River Estet Masjid Besar Yong Peng Johor. . . Boleh hubungi abang iparnya @fadzilzahari 0126952969 dan adik nya @cikmudawannyx

A post shared by Yana Samsudin (@yanasamsudin) on

Dalam pada itu, Yana memohon sesiapa yang mengenali arwah agar mengampunkan segala dosa serta menghalalkan makan dan minumnya selama ini serta memaklumkan jenazah akan dikebumikan di kebumikan di Tanah Perkuburan Islam River Estet Masjid Besar Yong Peng Johor. Al-Fatihah. (Dibaca)

Like
Love
Haha
Wow
Sad
Angry