Isu kemelut rumahtanggan Jutawan komestik Datuk Sri Aliff Syukri dan isterinya Datin Sri Nur Shahida terus mendapat perhatian netizen. Ada ura-ura mengatakan sebelum ini mereka duduk berasingan dan isu lebih hangat apabila Shahida mendedahkan surat tuntutan cerai.

Walaubagaimanapun pada bulan Ramadan ini, Aliff memuat naik foto bersama anak bongsunya dan menulis kapsyen yang mengharukan. Aliff memberi gambaran bahawa dirinya sudah kembali kepada keluarga. Malah, menyifatkan diri nya sudah matang.

View this post on Instagram

Im back💪Rindu sgt nak peluk anak sy raudah ni❤️ lama saya menyepi….bukan merajuk…cuma muhasabah diri utk menjadi manusia yg soleh, mengahrgai, matang, dan apa yang saya perlukan dalam hidup…4 bulan berjauhan dr anak di sisi kosong sebenarnya hidup saya dan.. saya buang ego dan kembali ke pangkuan keluarga…..Apa yg berlaku bukan gimik utk meraih publisiti tapi saya seperti orang biasa yang ada pasang surut dalam rumahtangga…Jujurnya bukan satu benda yang senang untuk saya lalui tetapi syukur alhamdulillah keluarga Allah keutamaan saya dan saya ingin menjadi seorang Alif Syukri yang baru yang lebih matang dan menghargai semua orang terutamanya isteri sy, family saya mak saya keluarga saya, sedar keluarga adalah segalanya dan ramadhan ni memberi erti yg besar pada saya…doakan saya dan keluarga dapat bahgia semula🥺🥺 im back💪💪💪 #uhuhabangkosmetik doakan kami berkekalan🙏🏻🙏🏻

A post shared by Ohabangkosmetik (@aliffsyukriterlajaklaris) on

“Im back💪Rindu sgt nak peluk anak sy raudah ni❤️ lama saya menyepi. bukan merajuk, cuma muhasabah diri untuk menjadi manusia yabg soleh, menghargai, matang, dan apa yang saya perlukan dalam hidup.

“4 bulan berjauhan dari anak di sisi kosong sebenarnya hidup saya.  saya buang ego dan kembali ke pangkuan keluarga”- tulisnya

IKLAN

Zarina Zainuddin Bersyukur

Menerusi ruangan komen, pelakon Zarina Zainuddin meluahkan rasa syukur di atas keputusan Aliff yang mahu berdamai dengan isterinya. Zarina berkongsi sejarah hidupnya bagaimana dia membesar dengan ibu dan ayah berpisah.

“Ya Allah, Syukur Allhamdulillah semuga Allah permudahkan segalanya dalam hidup Dato Sri dan Datin Sri. Kita hidup ada pasang surut dato, hargai apa yang ada dekat dengan kita terutama isteri dan anak anak. 

“Bila tempoh berpisah dari situ kita kenal erti rindu, erti payahnya berjauhan kerana saling memerlukan saling melengkapi walau ada terkurang disana sini. Abaikan kerana hidup kita tidak pernah akan sempurna perbaiki, lupakan, maafkan dan kita pun kena ringgankan mulut minta maaf dalam hidup rumahtangga.”

Zarina berkata dia bercakap dari hari ke hari kerana dia pernah melalui pengalaman apabila ibu bapa bercerai-berai.

“Tiada semua nya indah jer ada jer kekurangan Allah nak bagi tapi kalau kita sayang seseorang terima dia seadanya. Saya cakap dari hati ke hati sebab bila kita memendam rasa kita sendiri makan hati sebab kita dah kalah dengan hasutan iblis yang suka melihat manusia bercerai berai.”

“Bila kita fikir balik kita takkan dapat cari pengganti ibu atau ayah buat anak anak kita melainkan dari zuriat nya sendiri ayah tiri ke mak tiri ke takkan sama dengan mak kandung ayah kandung.”

“Orang mesti cakap saya bodeklah apa lah saya bercakap dari pengalaman kehidupan mak ayah saya yang bercerai berai dan akhirnya anak jadi mangsa. Sampai saat ini hubungan saya dengan mak ayah saya kadang terasa panas kadang terasa rindu kadang terasa sakit sebab saya cakap kenapa kecik kecik taknak jaga saya. “

IKLAN

“Tapi saya tetap sayang mak ayah saya selamanya. Syukur dato datin berdamai semula mesti terasa macam baru kawin bila gaduh gaduh baik balik”

Rata-rata peminat meluahkan rasa bersyukur dan memuji sikap Aliff yang mengetepikan sikap ego untuk berdamaikan dengan isterinya. Semoga hubungan kedua pasangan ini terus berkekalan.

Like
Love
Haha
Wow
Sad
Angry