Setiap tahun, penilaian jenama dan perundingan strategi Brand Finance meletakkan ribuan jenama teratas dunia untuk diuji dan menilai mana yang paling kuat di seluruh dunia dan di seluruh Malaysia. Brand Finance Asia Pacific baru saja melancarkan laporan ‘Malaysia 100’ edisi 2020 tahunan mereka, yang mempamerkan 100 jenama Malaysia paling berharga dan terkuat.

PETRONAS, Maybank dan Genting terus menguasai 3 teratas sekali lagi tahun ini. PETRONAS mengekalkan kedudukan teratas untuk tahun ke-10 berturut-turut, dengan nilai jenama AS $ 15.2 bilion. Maybank mengekalkan kedudukan ke-2 (nilai jenama AS $ 3.9 bilion) diikuti oleh Genting (nilai jenama AS $ 3.4 bilion) pada kedudukan ke-3.

IKLAN

Brand Finance adalah perundingan penilaian dan strategi terkemuka di dunia yang berada di lebih 20 negara. Brand Finance memberikan kejelasan kepada pemasar, pemilik jenama dan pelabur dengan mengukur nilai kewangan jenama. Brand Finance membantu pelanggan membuat keputusan yang tepat untuk memaksimumkan nilai jenama dan perniagaan dan merapatkan jurang antara pemasaran dan kewangan.

[Sumber BrandDirectory]