iQIYI sekali lagi bakal tayangkan original tempatan iaitu Sorry Naik Lori yang akan ditayangkan di 191 negara di seluruh dunia bermula 4 November 2022. Sorry Naik Lori juga menandakan pencapaian penting kepada iQIYI menerusi langkah integrasi jenama pertama “dari skrin ke skrin” dalam bersiri OTT, hasil kerjasama dengan foodpanda yang merupakan peneraju platform penghantaran makanan dan barangan runcit dalam talian terkemuka di Asia Tenggara.
“Platform OTT seperti iQIYI menejadi pemangkin pembangunan industri hiburan tempatan dan landasan baharu bagi jenama perniagaan berhubung dengan penonton dengan cara tersendiri. Selain itu, pelbagai jenama perniagaan juga boleh beralih daripada penempatan produk biasa dan mengetengahkan tawaran mereka mereka dengan cara berkesan. Oleh itu, kami sangat teruja untuk berganding bahu bersama foodpanda untuk meneroka peluang baharu bagi mengiklankan produk mereka menerusi platform kami”
Kata Dinesh Ratnam, Pengurus Negara iQIYI Malaysia, Singapura dan Brunei.
Dalam Sorry Naik Lori , foodpanda akan diadaptasi sebagai sebahagian dari jalan cerita dengan penghantar makanan foodpanda memainkan salah satu watak utama dalam drama komedi romantik ini. Dengan cara pendedahan perkhidmatan foodpanda serta tawaran baharunya selain menyelitkan jenama foodpanda dalam pelbagai babak jalan cerita drama ini.
Mengulas mengenai integrasi jenama pertama seumpamannya, Pengarah Pemasaran foodpanda , Bernard Chong berkata ,
“foodpanda teruja untuk berkerjasama dan memberi sokongan kepada iQIYI dalam menghasilkan kandungan tempatan berkualiti. Kebanyakkan penonton iQIYI merupakan golongan sasar kami, justeru kerjasama ini sangat membantu kami dalam meningkatkan kesadaran jenama menerusi kepelbagaian perkhidmatan yang ditawarkan foodpanda yang mana ianya menjangkaui sekadar penghantaran makanan”
Satu lagi rakan kongsi utama dalam menjayakan judul original tempatan iaitu Universal McCann Malaysia, Chai Yen Yen, Naib Presiden Universal McCann Malaysia berkata,
“Perkongsian antara foodpanda dan iQIYI adalah sesuatu yang mengujakan kerana ia telah memberikan kami peluang baharu untuk mengetengahkan jenama, rangkaian produk dan perkhidmatannya. Satu cabaran yang dialami adalah mencari keseimbangan integrasi jenama yang tepat tanpa menggangu kesepaduan jalan cerita”
Sorry Naik Lori merupakan kisah cinta moden yang berkisarkan kepada watak Khairul, pemandu lori muda yang menetap di Pulau Pinang dan ‘alah’ kepada media sosial, namun isterinya, Nadia pula bercita-cita tinggi untuk menajdi seorang influencer. Selepas siaran video secara rawak di aplikasi NikNok membabitkan Nadia di restoran Pasembur ibunya menjadi tular, dia menerima pelbagai tawaran daripada agensi pencari bakat tetapi perlu merahsiakan hubungan dan status perkahwinannya kepada orang lain. Nadia menolak hasrat suaminya dan memutuskan untuk terus mengejar impian dengan sokongan keluarganya. Tanpa disedari, Khairul pula cuba memasuki dunia viral dan kemasyhuran media sosial tetapi dalam masa sama cuba mempertahankan hubungan perkahwinannya.
Drama dibintangi Nazim Othman dan Ruhainies sebagai peneraju utama, Sorry Naik Lori juga menampilkan barisan pelakon terkenal termasuk penyanyi, Tajul ; TikToker, Ahmad Saffuan; Nafiz Muaz, Sheila Mambo dan Asha Zainul.
Sorry Naik Lori akan ditayangkan bermula 4 November ini secara eksklusif di aplikasi iQIYI san iQIYI International (www.iq.com) di 191 negara di seluruh dunia. Episod baharu akan disiarkan setiap hari Jumaat dan Sabtu pada jam 9 malam.
Jangan lupa langgani saluran Instagram, Facebook dan Telegram Murai.MY untuk berita hiburan terkini.