Friday, July 4, 2025
  • MISS MURAI
No Result
View All Result
  • Selebriti
  • Jalan-Jalan
  • Teknologi
  • Selera
  • Bisnes
  • Filem
Murai MY
  • Selebriti
  • Jalan-Jalan
  • Teknologi
  • Selera
  • Bisnes
  • Filem
No Result
View All Result
No Result
View All Result
Home Fesyen

QHIAM Angkat Warisan Tradisi Malaysia

Elemen pemakaian tradisional dan moden kini dijadikan sebagai fesyen harian membawa kepada revolusi fesyen moden.

by Phic ARMAN
March 17, 2025
Share on Facebook

Qhiam, jenama fesyen moden yang menggabungkan warisan tradisional Melayu dengan elemen kontemporari, kini melangkah lebih jauh dengan memperkenalkan Sendja, jenama di bawah Qhiam yang lebih dinamik untuk generasi muda. Dalam masa yang sama, jenama ini turut melancarkan kempen ‘Sama’, yang menekankan kepelbagaian dan kebersamaan dalam fesyen serta warisan budaya.

Diasaskan oleh seorang usahawan berpengalaman dalam industri hijab dan tudung, Qhiam menawarkan busana perayaan seperti Baju Melayu, Baju Kurung, dan kurta moden dengan rekaan unik yang menggabungkan elemen tradisional dan moden. Dengan tenaga empat individu berdedikasi, jenama ini bukan sekadar menawarkan pakaian, tetapi turut membawa nilai emosi dan identiti kepada pemakainya.

Sendja: Fesyen pilihan untuk Gen Z

Sendja dicipta khas untuk memenuhi cita rasa generasi muda dengan rekaan yang lebih berani, ekspresif dan inklusif. Jika Qhiam mengekalkan akar tradisional, Sendja pula membawa dimensi lebih moden dan mengikut arus trend semasa tanpa mengabaikan kualiti dan nilai estetika dalam fesyen mereka.

Kempen ‘Sama’: Perpaduan Melalui Fesyen

Kempen ‘Sama’ memperkukuh mesej kebersamaan dan bagaimana fesyen menghubungkan generasi serta budaya berbeza. Antara koleksi utama dalam kempen ini termasuk:• Koleksi Temu – Koleksi utama yang melambangkan makna kebersamaan dan pertemuan semula.
• Koleksi Tangsi – Kurta dengan gaya kolar mandarin.
• Koleksi Galur – Kombinasi elemen warisan dan potongan moden.
• Koleksi Antara – Memadukan tradisi dan inovasi moden.

Duta Jenama & Kolaborasi Strategik

Qhiam turut mengumumkan Noh Salleh sebagai duta jenama yang melambangkan keberanian moden dan penghargaan terhadap budaya. Jenama ini juga berkolaborasi dengan ikon terkenal seperti Amy Search, Iedil Putra, Leaism, dan Naim Daniel, serta organisasi seperti SneakerLAH dan Peak.KL untuk mengukuhkan pengaruhnya dalam fesyen urban.

Dengan gabungan tradisi, inovasi, dan penceritaan berasaskan komuniti, Qhiam bukan sekadar jenama fesyen, tetapi satu pergerakan budaya yang menghubungkan pelbagai generasi melalui ekspresi gaya dan identiti.

What’s your Reaction?
+1
0
+1
1
+1
0
+1
0
+1
0
+1
0
baju kurungbaju melayubaju rayafesyenKurta
https://lomp.at/ks9to
Share3Tweet2SendShare

Follow saluran Instagram, Tik Tok, Facebook dan Telegram Murai.MY untuk berita hiburan terkini. 

No Result
View All Result

HOT MINGGU INI

  1. 1

    [VIDEO] Tengku Hassanal Bersandar Di Mimbar, Tapi Lain Pula Yang Dilihat Rakyat…

  2. 2

    Suami Mohon Doa Dari Peminat, Yana Samsudin Dimasukkan Ke Hospital

  3. 3

    [VIDEO] Netizen Teruja Lihat Gambar Pada Cawan Amira Othman-“Amboi Kak Long..”

  4. 4

    [VIDEO] “Semalam Datin Shahida Mengamuk Campak Telefon Baim”-Aliff Syukri

  5. 5

    Ditegur Tidak Bertudung Ketika Terima Pingat Di Istana, Rita Rudaini Bidas Komen Netizen

Murai MY adalah portal berita yang menyajikan informasi hiburan dan dilengkapi dengan gambar eksklusif serta video terkini. Mulai dari gosip selebriti Malaysia, Indonesia dan seluruh negara, filem-filem Hollywood, muzik generasi sehinggalah Hotlist selebriti popular.

Contact us: newsdesk@murai.my

©2025 Hangat Digital Sdn Bhd. All Rights Reserved.

No Result
View All Result
  • Selebriti
  • Jalan-Jalan
  • Teknologi
  • Selera
  • Bisnes
  • Filem
No Result
View All Result
  • Selebriti
  • Jalan-Jalan
  • Teknologi
  • Selera
  • Bisnes
  • Filem