Peruncit pakaian global, UNIQLO meneruskan misinya untuk menjadikan kehidupan lebih baik untuk semua melalui tahun kedua inisiatif ‘The Heart Of LifeWear’, sebuah program derma pakaian global yang menyampaikan keselesaan LifeWear kepada mereka yang memerlukan.
Kini memasuki tahun kedua, inisiatif berterusan dan berhubung dengan lebih banyak komuniti di seluruh Malaysia sepanjang Oktober dan November melalui lima rakan NGO seperti UNCHR (UN Refugee Agency), Rotary Club of Kuching Central, Malaysia Relief Agency, Alpro Foundation, dan Malaysian Red Crescent Sunflower Centre.

Sejak diperkenalkan pada tahun 2024, inisiatif The Heart Of LifeWear telah menyentuh kehidupan lebih 26,000 rakyat Malaysia melalui menderma pakaian UNIQLO baharu kepada individu dan keluarga kurang berkemampuan yang sedang menghadapi kesusahan, membantu meningkatkan keselesaan, maruah dan keyakinan mereka dalam kehidupan seharian.
Melalui kolaborasi ini, sebanyak 15,000 helai pakaian UNIQLO AIRism yang sejuk dan cepat kering telah diagihkan pada tahun ini kepada pelarian, komuniti rumah panjang di pedalaman Sarawak, mangsa banjir, pelajar kurang berkemampuan, serta kanak-kanak berkeperluan khas dengan menawarkan keselesaan, maruah dan peringan bahawa tindakan kecl mampu memberikan perubahan yang berkekalan.

Inisiatif The Heart of LifeWear pada tahun ini juga membawa makna istimewa kerana UNIQLO Malaysia meraikan ulang tahun ke-15. Pencapaian ini mengukuhkan lagi ikatan yang semakin erat antara syarikat dengan rakyat Malaysia dari pembukaan kedai pertama pada tahun 2010 sehingga kini membalas budi kepada komuniti yang telah membesar bersama jenama ini.

Inisiatif ini merangkumi kepercayaan UNIQLO bahawa LifeWear bukan sekadar pakaian, tetapi tentang meningkatkan kehidupan seharian melalui keselesaan, perhatian, dan prihatin.
Untuk maklumat lanjut mengenai UNIQLO dan inisiatif mereka, anda boleh layari laman web rasmi UNIQLO.











