Pelakon Abby Abadi dilihat tidak melepaskan peluang untuk sama-sama turun padang dalam berkempen sempena pilihan raya umum ke-14 (PRU14) pada tahun ini. Bekas anggota kumpulan Elite ini telah meluahkan rasa kecewanya terhadap menteri yang hanya pandai berdrama ketika pilihanraya.

Menerusi gambar yang dimuatnaik oleh Abby dalam Instagram miliknya, Abby menyangkal dakwaan menteri itu dengan berkata ” Wakit Rakyat Adalah Hamba Rakyat”.

IKLAN
View this post on Instagram

Menjelang PilihanRaya yg ke 14 🇲🇾 Ye ke ni? 👆🏻😁 . Macam pelik je bunyi… 🤔 Ke masa musim nk dipilih je cakap gini? Lepas tu dah terpilih, lain macam ligannya 😴 . Selalu menteri waktu berkuasa, marah je bila rakyat berkeluh kesah. Jadi ramai rakyat dah sedar skrg, takyahlah pusing lagi ke skrip yg sama. Penat tengok drama ulangan kan kawan2 ☺️ . Yg terus seronok byr GST, silakan berjoget.. bergelak2 skrg. Artis2 pun ada Sy ternampak, bukanlah senang mana sangat pun. Tapi terjerit2 biru tua, biru tua.. musykil sy. Seronok ke kos hidup tinggi skrg ni? Payment berlakon besar sangat skrg ye? #tanyaje ☺️ Yg kaya takpelah, yg suam2 tu, beringatlah. Kesianlah pada rakyat kebanyakan. Jauh sikit fikir utk anak cucu . Siapa yg sama fikir & nampak macam apa yg sy nampak, angkat tangan! meh komen sini, kenapa kita pilih biru muda.. mari mari. kita sama2 usahakan utk masa depan, hehe.. Yg tak sama, takyah komen. Tak dijemput kesini ye 👻👻👻 . pS: Balik tauuu mengundi hehe

A post shared by Mencari redha ALLAH (@abby_abadi112) on

GST membebankan

Dalam kenyataan lain, Abby juga meluahkan rasa terbeban dengan tindakan kerajaan mengenakan Cukai Barang dan Perkhidmatan (GST) terhadap rakyat.  Malah dia agak musykil mengapa masih ada rakan-rakan artis yang boleh berseronok bayar GST berdepan kos hidup yang tinggi dengan menyokong kepimpinan sekarang.

Tak Setuju Dengan Tindakan SPR

Terdahulu, Abby menyelar tindakan Suruhanjaya Pilihan Raya (SPR) menampal muka bekas perdana menteri Tun Dr Mahathir Mohamad. Dia berkata tindakan SPR menutup wajah ketua gabungan parti-parti komponen Pakatan Harapan itu memalukan.

Ini susulan larangan menggunakan wajah Mahathir di bahan kempen atas alasan calon perdana menteri Pakatan Harapan itu tidak mempunyai jawatan dalam PKR.