Biarpun sudah seminggu Allahyarham Abam Bocey meninggal dunia, namun hampir setiap hari ada sahaja kisah yang dikongsikan mengenai kebaikan Allahyarham sepanjang hayatnya.

Ali Puteh Mengamuk 

Namun begitu, sejak malam tadi terdapat kontroversi melibatkan adiknya, Ali Puteh yang dikatakan telah mengamuk dek kononnya berpunca daripada sesi temubual usahawan kosmetik terkenal, Datuk Seri Aliff Syukri bersama balu Abam, Noor Hidayah.

IKLAN

Dalam temu bual tersebut yang disiarkan secara langsung menerusi laman Instagram dan Facebook milik usahawan itu, Aliff telah menziarahi keluarga Allahyarham serta berkesempatan untuk bertanyakan beberapa soalan peribadi termasuk mengenai harta peninggalan arwah yang mana telah mengundang kemarahan Ali.

Gelar Kakak Ipar Sebagai Binatang 

Sejurus selepas itu, keadaan menjadi semakin tegang apabila Ali memuatnaik beberapa posting meluahkan rasa tidak puas hatinya terhadap Aliff Syukri. Sebelum itu, Ali telah memuatnaik posting yang menggelarkan kakak iparnya itu sebagai ‘binatang’ namun tidak lama kemudian posting tersebut telah dipadam setelah mendapat nasihat daripada orang ramai termasuk sahabat karib Abam, Achey.

Dek kerana posting-posting tersebut orang ramai mengutuk tindakan Aliff dan Ali. Jika Aliff kerana seolah-olah terdesak untuk mendapatkan tontonan tinggi dari laman YouTube, Ali pula kerana kenyataannya yang menggelarkan Noor Hidayah seperti sedemikian.

Cabar Aliff Untuk Bersemuka 

Menurut Ali, dia mencabar Aliff untuk bersemuka dengan dia sekeluarga kerana tindakannya telah mengguris hati mereka sekeluarga serta boleh menimbulkan fitnah. Tegas pelawak itu lagi, dia turut ingin ‘mencari’ Aliff sekiranya usahawan itu tidak bersemuka dengannya.

Dalam perkembangan lain, Aliff menjelaskan tindakannya menziarahi keluarga Allahyarham hanya untuk memberi bantuan kewangan dan peralatan rumah.

IKLAN

“Saya tak faham…. Saya hanya beri bantuan duit dan peralatan rumah dr @as.legacymalaysia sebab saya lihat dia memerlukan. Saya bertanya khabar dan saya disambut baik dari mereka,”

Dedah Aliff, kesemua soalan yang dikemukakan turut mendapat persetujuan daripada ahli keluarga Hidayah. Mengenai kenyataan Ali sebelum ini, pelantun Bobo Di Mana itu bersedia untuk bersemuka dengannya bagi menyelesaikan masalah.

View this post on Instagram

sy tak faham…. sy hanya beri bantuan duit dan peralatan rumah dr @as.legacymalaysia sbb sy lihat dia memerlukan .. dan bertanya khabar.. dan sy disambut baik dr mereka… dan smua soalan sy dah di setujui oleh mereka bkn i suka2 tanya (harap maklum jgn cakap i x jaga sensitviti org) …. Kalau orang nak tengok video lebih panjang lagi korang boleh tengok dekat YouTube tv Telajak laris esok ptg. tak kaya pun buat youtube duit bayar duit minyak kete i jeee lepas..🤣 memang i bantu smua org…kalau nak bincng baik2 i ok jerrr… kenapa mcm nak gaduh?? . . good nite smua.. sebelum mengutuk tngok dulu live dulu .. sy x salah kan sesiapa.. malah x mengutuk sesiapa pun.. cuba dengar…sy ada 10kali rakaman vedio lagi malah sbblum posting ofcoz persetujuan smua nak bahan smua sy simpan…kami dtg pun berjemput soo pikirkan (aku x kayalah duit youtube dah lama buat bisnes lah ) .. tunggu tindakan saya..

A post shared by Ohabangkosmetik (@aliffsyukriterlajaklaris) on

Menerusi carian Murai.my Instagram kedua-dua figura ini terus dibanjiri dengan pelbagai komen daripada netizen yang menyatakan pandangan mereka tersendiri mengenai isu tersebut.

Like
Love
Haha
Wow
Sad
Angry

Komen Anda