“Berhentilah Perasan!”- Dato Hattan Tegur Selebriti & Instafamous Langgar SOP

Sebagai info, beberapa hari yang lalu tular satu notis yang telah ditampal di sebuah balai polis yang meminta mana-mana individu yang ingin membuat permohonan merentas negeri untuk mengemukakan alasan serta bukti kukuh susulan beberapa kes yang telah berlaku.

Mesti Baca

Penyanyi Dato Hattan menegur secara terbuka kepada sesetengah selebriti dan pengamal media sosial (instafamous) yang bertindak melanggar prosedur standard operasi (SOP) dan menyalahgunakan kebenaran merentas negeri bagi tujuan peribadi.

Hattan Kecewa

Menurut Hattan di laman Instagram nya, disebabkan tindakan segelintir mereka (selebriti dan instafamous) yang telah melanggar SOP, pihak berkuasa telah mengetatkan kebenaran untuk merentas negeri buat mereka yang ingin berbuat demikian. Tegas pelantun Rendang Tak Berbuah ini, apa yang berlaku bukan salah pihak polis, sebaliknya merupakan sikap Instafamous dan artis itu sendiri.

“Assalamualaikum, dengar ini ya. Arahan daripada ketua polis daerah, ekoran isu instafamous, selebriti dan artis yang salahguna kebenaran rentas yang diberikan oleh PDRM”

“Astaghrfirullahalazim.biasa kesalahan polis (kompaun) ini apa puncanya? Bukan salah diorang tapi sikap instafamous dan selebriti. Kau dah dapat kebenaran, mana kau nak melingkup,kau punya pasal. Bila dah dapat kebenaran tu, pandai-pandai lah jaga. Yang kau pergi upload semua benda pasal apa? Ni jadi sikap tak bertanggungjawab,cuba fikir secara waras!”

Tidak Perlu Menunjuk

Tegur Hattan lagi, buat mereka yang mendapat kebenaran merentas negeri tidak seharusnya menunjuk-nunjuk kepada umum kerana ramai yang tidak dapat pulang ke kampung berikutan mematuhi SOP yang ditetapkan.

“Gemar menjobokan diri. Tau tak menjobokan itu apa? Gemar menunjuk-nunjuk. Alluakhbar, kesianlah Ramadan dan raya dah nak dekat. Silap-silap tak boleh balik kampung. Puncanya benda-benda bang*ng macam ni la. Cuba fikir waras. Berhenti la perasan kita ni Instafamous, selebriti. Orang lain pun popular juga”

View this post on Instagram

A post shared by Hattan (@dato_hattan)

IKLAN



Sebagai info, beberapa hari yang lalu tular satu notis yang telah ditampal di sebuah balai polis yang meminta mana-mana individu yang ingin membuat permohonan merentas negeri untuk mengemukakan alasan serta bukti kukuh susulan beberapa kes yang telah berlaku.

Bagaimanapun, difahamkan notis tersebut telah pun ditarik semula oleh pihak polis.

Terkini

Rahsia Kecantikan Kulit Glowing Pelakon Bollywood – Kareena Kapoor

Siapa yang tidak mengenali pelakon cantik Bollywood ini, Kareena Kapoor. Pelakon filem Kabhie Kushie Kabhie Gham ini walaupun usianya...

Artikel Berkaitan