Kontroversi besar 2018 mula tercetus apabila selebriti-selebriti ini dikatakan bergaduh kerana terdapat perselisihan faham diantara mereka yang tercetus sejak beberapa bulan yang lalu.

Kutuk Amelina, Ifa Raziah Anggap Roslan Shah Hanya Fitnah

Terbaru, melalui Instagram milik mereka kedua-dua selebriti ini telah membuat luahan hati serta turut menunjukkan bukti bahawa terdapat isu besar yang sedang melanda mereka.

View this post on Instagram

Wow!!! Berita Terkini! Berita Terkini!!!! RS dah post ‘BUKTI’ yg mengatakan Ifa mengutuk dan memaki Amelina…Hebat!!! Tahniah RS!!! Syabas!!!! Sekarang cuba anda semua baca balik msg kat atas. Ok…kat mana yang saya mengutuk Amelina? Cuba tunjuk satu ayat yg kata saya mengutuk Amelina? Saya mintak RS tolong masukkan saya ke Singapore, dia tak nak tolong. Mcm2 alasan dia bagi. Akhirnya kak Norshila Amin yg tolong saya masuk Singapore. Whatsapp ni dah setahun lepas kot…Masa ni mmg saya mengaku ada selisih faham sikit dgn Amelina, sbb ada wartawan mana entah, melaga2kan saya dgn Amelina. Tapi lepas tu kami dah berbaik. Tak ada masalah… Kau boleh simpan lagi msg2 lama mcm tu? Kau tak tukar handfon ke? Org tukar handfon 6 bulan sekali la! Kau mmg nak simpan utk kegunaan nak ‘ugut’ aku la… Jando Kayo @amelinaofficial …cuba ko ajar bapuk tua tu sikit. Bg la tuition ke, masuk Tadika balik ke…apa yg patut…itu namanya ayat ‘MERAJUK’…. Aku merajuk dgn kau, bukan ayat ‘MENGUTUK’ mcm yg kau selalu buat kat ‘LIVE’ kau hari2!!! Kang aku cakap kau bodoh, kau marah! Oklah aku takkan cakap ‘Kau Bodoh’… Aku cakap kau suka FITNAH & MELAGA-LAGAKAN orang, kau tak percaya!!! Tu la kecik2 dulu tak nak belajar betul2, org suruh pergi sekolah, kau nak hisap Kon…Konnn…Aiskrim Kon je!!! Ok…fitnah seterusnya??? Kita cuba lagi…

A post shared by MISS DIVA IFA RAZIAH (@ifa_raziah) on

murai.my difahamkan segalanya berpunca apabila mereka mahu menjayakan sebuah ekspo di Singapura. Roslan menganggap Ifa seperti kecil hati kerana seperti melebihkan rakannya, Amelina.

View this post on Instagram

Antara fitnah yang sisebarkan oleh RS ialah saya suka bergaduh dengan artis lain. Sebanyak 7 nama disebut. Saya akui mungkin ada perselisihan antara beberapa artis, atas dasar kerja atau sebagainya. Tetapi kami tidak pernah bawa perkara ini ke media sosial mahupun media massa ( kecuali 2 nama yg tidak dapat dielakkan ). Antara nama yg dipetik oleh RS ialah Amelina dan Didie Alias. Saya tidak mempunyai masalah dgn mereka. Saya masih berhubung dan berkawan dengan Amelina. Saya kenal Amelina & Didie Alias jauh lebih lama dari saya mengenali RS, sebelum RS datang menyemak dalam industri hiburan. RS hanya mengenali mereka dari luaran, tetapi menggunakan nama2 artis ini untuk menampakkan saya ni jahat. RS sengaja cuba melaga2 kan kami. Walau apa pun sebabnya kami masih ada rasa hormat dan tahu batas-batas kemanusian. Tetapi seperti apa yang RS lakukan, sangat TIDAK BERPERIKEMANUSIAAN!!! Saya berharap artis atau sesiapa saja yg disebut oleh RS supaya JANGAN TERPEDAYA dengan taktik Busuk RS. Tujuan utama adalah utk membunuh karektor Ifa. Isu yang dibangkitkan oleh RS ialah saya mengungkit hutang lama yang sudah dibayar. Perkara ini telah lama berlalu, di mana RS pernah berada dlm kesusahan dan selalu meminjam wang dari kami. Ada yang sudah dibayar dan ada yg belum dibayar. Mungkin RS terlupa atau terlepas pandang. Masih ada hutang yang belum berbayar! Kami pernah bertekak tentang perkara ini dengan RS akhirnya, saya & suami bersetuju untuk melupuskan sahaja hutang tersebut dan hubungan kami & RS berjalan seperti biasa. Untuk pengetahuan RS, bukan anda seorang sahaja yang berhutang duit dengan saya, tetapi ramai lagi yang berhutang dgn saya. Tetapi saya tidak seperti yg digambarkan oleh RS, kami tidak pernah meminta apa yang kami pinjamkan pada orang lain, dan orang2 ini masih baik dengan kami sehingga sekarang. Tanyalah mereka. Selagi kami mampu tak mengapa. Allah akan beri rezeki lebih kepada kami sekeluarga. Bersambung…

A post shared by MISS DIVA IFA RAZIAH (@ifa_raziah) on

IKLAN

Mengaku mengalami sedikit perselisihan faham ketika itu, Ifa walaubagaimanapun telah memohon maaf kepada Amelina namun Roslan pula dilihat seperti mengungkit kembali perisitiwa itu dan menyifatkan perbuatan Roslan sebagai melampau.

https://www.instagram.com/p/BdodgEDjh69/?taken-by=realroslanshah

Doakan Anak Ifa Menjadi Pondan

Menerusi perkongsian Jambu Batu Online pula, Ifa tidak kisah jika dirinya difitnah namun dia terasa hati apabila Roslan telah mendoakan anak lelakinya menjadi pondan dan menuduh suami Ifa dayus hingga menyebabkan rumahtangganya hampir bergoyang.

Walhal sebelum ini menurut Ifa, dia menganggap Roslan menyanyangi anaknya namun sangkaannya meleset sehingga membuatkan anaknya itu demam.

‘Jika orang lain yang buat pada saya, saya boleh lagi bersabar, tetapi dia orang yang saya anggap kawan selama berbelas tahun, di mana sewaktu susah, sewaktu sakit, dia tidak ada duit–saya dengan keluarga yang menolong selama dia berada di Malaysia ini. Apabila telah senang lenang hidup, dia buat macam ini pada saya.”

“Tidak perlu saya dedahkan satu-satu apa yang berlaku, kalau dia dipihak yang benar pihak penganjur tidak akan memohon maaf kepada saya. Sudah-sudahlah menipu dan buat fitnah menerusi video live di laman sosial. Beringat-ingatlah hari ini kita fitnah orang, tak mustahil suatu hari nanti ia akan balik kepada diri sendiri. Satu lagi yang buat saya terkilan apabila dia turut menyumpah anak lelaki saya, Shakir Aqili, membesar sebagai pondan. Sampainya hati dia, sedangkan selama ini dia sangat menyayangi Aqili. Kenapa dia sanggup kata macam tu terhadap Aqili? Anak saya demam ketika melihat video live yang dibuat Roslan kerana terkejut dan terlalu sedih dengan apa yang dikatakan”

Maria Tunku Sabri Pula Jadi Mangsa

Dalam perkembangan lain, menerusi status yang ditulis oleh Roslan Shah di Instagram nya, dia akan berjumpa dengan sahabat baik Ifa, Maria Tunku Sabri. Namun netizen menganggap Roslan hanya seperti mahu melaga-lagakan hubungan diantara mereka.

IKLAN

Menolak dakwaan tersebut, Maria memberitahu pada netizen di ruangan komen Instagram bahawa mereka hanya berjumpa untuk urusan kerja dan bukanlah bersifat peribadi. Semakin besar nampaknya isu ini. Apa pun diharap kesemua selebriti ini dapat menjumpai jalan penyelesaian terbaik.