Sebelum ini Murai MY ada mengeluarkan artikel mengenai statistik yang dikeluarkan oleh laman lucah terbesar di dunia Pornhub. Statistik itu memaparkan, Malaysia merupakan negara Asia yang menduduki tempat teratas.

Hal ini telah menjadi perbincangan di kalangan netizen di media sosial, malah selebriti pun buka suara.

Salah seorangnya, pelakon, Yatt Hamzah baru-baru ini mengutuk tindakan segelintir orang Malaysia yang telah melayari laman web lucah di tengah-tengah perintah kawalan pergerakan (MCO) yang dikuatkuasakan oleh kerajaan.

IKLAN

Pelakon berusia 40 tahun itu memuatnaik keratan akbar mengenai peningkatan trafik PornHub di Malaysia. Yatt menegaskan bahawa wabak Covid-19 harus dilihat sebagai ujian besar dan juga titik balik bagi umat Islam agar lebih dekat dengan agama mereka.

View this post on Instagram

ASTAGHFIRULLAHALADZIM.. Cukuplah dg musibah yg ada ni.. Jangan ditambahkan lg. BERTAUBATLAH.. Allah bagi ujian wabak Covid 19 ini utk kita berfikir dan mendekatkan diri pd Allah. Bermuhasabah dan memperbaikkan diri. Bukan dg berbuat MAKSIAT menambah laknat dan kemurkaan Allah.. . Hentikan pornography, begitu juga selebriti, instafamous dan sesiapa sahaja yg selalu posting video & gambar seksi, lucah dan menggiurkan juga benda pelik2 yg tiada manfaat demi likes dan kepentingan peribadi kalian. TOLONGLAH HENTIKAN. Hentikan dosa2 mengundang bencana, dan akibatnya ditangggung oleh semua termasuk yg tak bersalah. . Ketahuilah, hukumnya HARAM, kerana melihat secara jelas bentuk tubuh orang lain bahkan melihat mereka sedang melakukan jimak. Melihat aurat orang lain akan menumpulkan fikiran dan mengeraskan hati. Jika perbuatan ini sering dilakukan maka dikhuatirkan mempercepat seseorang itu menjadi nyanyok atau pikun. Pernah suatu ketika Imam Syafie membaca ayat Quran namun sampai pada suatu ayat ia terlupa akan sambungannya. Beliaupun memperbanyak istighfar. Melihat keadaan beliau yang demikian sahabatnya pun bertanya. Maka Imam Syafie pun menerangkan bahawa ingatan atau hafalannya terganggu krn terlihat tumit wanita yang kebetulan terkoyak sarung kakinya sebesar ibu jari. Jika melihat aurat wanita sebesar ibu jari dapat melemahkan daya ingatan dan daya hafalan, tentu akan lebih besar kesannya jika dengan sengaja melihat aurat orang lain secara telanjang bulat seperti dalam blue film. Bukan itu sahaja, melihat kemaluan seperti zakar, faraj, dubur akan melemahkan IQ dan daya ingatan seseorang. Dalam kitab-kitab lama pondok ada menyebutkan di antara sebab ingatan lemah ialah melihat kemaluan tak kira kemaluan sendiri atau orang lain. Nabi SAW bersabda : “Janganlah seorang lelaki melihat aurat lelaki yang lain, dan janganlah wanita melihat aurat wanita yang lain” . Hukum melihat aurat orang lain adalah HARAM. Apatah lagi melihat bahan yang mengandungi unsur lucah yang boleh membangkitkan syahwat. Ia juga haram. Bagi yang dah berkahwin juga bukan suka-suka boleh tengok video lucah dengan alasan utk menambah ilmu. HARAM TETAP HARAM. . #yattmengayat #fromtheheartofamujahidah

A post shared by BONDA YATT . BONDA OF 4 (@yatthamzah_suci) on

“Hentikan pornography, begitu juga selebriti, instafamous dan sesiapa sahaja yang selalu posting video & gambar seksi, lucah dan menggiurkan juga benda pelik-pelik yang tiada manfaat demi likes dan kepentingan peribadi kalian.”

“TOLONGLAH HENTIKAN. Hentikan dosa-dosa mengundang bencana, dan akibatnya ditangggung oleh semua termasuk yang tak bersalah.”- tegurnya.

Yatt menyambung nasihatnya;

“Ketahuilah, hukumnya HARAM, kerana melihat secara jelas bentuk tubuh orang lain bahkan melihat mereka sedang melakukan jimak. Melihat aurat orang lain akan menumpulkan fikiran dan mengeraskan hati.”

“Jika perbuatan ini sering dilakukan maka dikhuatirkan mempercepat seseorang itu menjadi nyanyok atau pikun”- tulisnya di Instagram

IKLAN

Walaubagaimanapun, nasihat Yatt ini mendapat tanggapan positif mahupun negatif. Ada pengikutnya yang menganggap teguran ini berat sebelah.

“Jangan salahkan kami yang bujang. Kami pun bernafsu jugak. Pastu, konfem ke majoriti yang tengok semua tu ialah melayu islam? Jangan tuding jari kat melayu islam je. Malaysia ni banyak kaum.”- tulis seorang netizen dengan akaun bernama @xxbadboy_56xx

Sementara itu, Slovakia menduduki tempat teratas pada tahap 119%. Walau bagaimanapun, kita adalah negara dalam Asia yang mempunyai peratusan tertinggi di di dunia. Hebat bukan? Manakala, Singapura dengan menduduki tangga ke 8 dengan hanya 66%.

Like
Love
Haha
Wow
Sad
Angry

Komen Anda