Sebelum ini Murai MY ada mengeluarkan artikel mengenai statistik yang dikeluarkan oleh laman lucah terbesar di dunia Pornhub. Statistik itu memaparkan, Malaysia merupakan negara Asia yang menduduki tempat teratas.

Hal ini telah menjadi perbincangan di kalangan netizen di media sosial, malah selebriti pun buka suara.

Salah seorangnya, pelakon, Yatt Hamzah baru-baru ini mengutuk tindakan segelintir orang Malaysia yang telah melayari laman web lucah di tengah-tengah perintah kawalan pergerakan (MCO) yang dikuatkuasakan oleh kerajaan.

IKLAN

Pelakon berusia 40 tahun itu memuatnaik keratan akbar mengenai peningkatan trafik PornHub di Malaysia. Yatt menegaskan bahawa wabak Covid-19 harus dilihat sebagai ujian besar dan juga titik balik bagi umat Islam agar lebih dekat dengan agama mereka.

https://www.instagram.com/p/B-JeK6ggmi_/

“Hentikan pornography, begitu juga selebriti, instafamous dan sesiapa sahaja yang selalu posting video & gambar seksi, lucah dan menggiurkan juga benda pelik-pelik yang tiada manfaat demi likes dan kepentingan peribadi kalian.”

“TOLONGLAH HENTIKAN. Hentikan dosa-dosa mengundang bencana, dan akibatnya ditangggung oleh semua termasuk yang tak bersalah.”- tegurnya.

Yatt menyambung nasihatnya;

“Ketahuilah, hukumnya HARAM, kerana melihat secara jelas bentuk tubuh orang lain bahkan melihat mereka sedang melakukan jimak. Melihat aurat orang lain akan menumpulkan fikiran dan mengeraskan hati.”

“Jika perbuatan ini sering dilakukan maka dikhuatirkan mempercepat seseorang itu menjadi nyanyok atau pikun”- tulisnya di Instagram

Walaubagaimanapun, nasihat Yatt ini mendapat tanggapan positif mahupun negatif. Ada pengikutnya yang menganggap teguran ini berat sebelah.

“Jangan salahkan kami yang bujang. Kami pun bernafsu jugak. Pastu, konfem ke majoriti yang tengok semua tu ialah melayu islam? Jangan tuding jari kat melayu islam je. Malaysia ni banyak kaum.”- tulis seorang netizen dengan akaun bernama @xxbadboy_56xx

Sementara itu, Slovakia menduduki tempat teratas pada tahap 119%. Walau bagaimanapun, kita adalah negara dalam Asia yang mempunyai peratusan tertinggi di di dunia. Hebat bukan? Manakala, Singapura dengan menduduki tangga ke 8 dengan hanya 66%.

IKLAN